Teakhouten tafels behandeld met Loogbeits en Wasvernis (Esatto)

Sorry dat ik jullie zo lang liet wachten op deze post!;)
Maar ik ben afgelopen zondag voor het eerst (trotse) tante geworden!
Ik heb een neefje gekregen! ♡
Dus jullie snappen zeker wel waar ik afgelopen week in mijn vrije tijd naartoe ging;)
Het is een prachtig manneke en zooo lief!
Alles is helemaal goed ook met m'n zusje!
Dus echt volop genieten! 

Maaar...toch een beetje tijd kunnen vinden om de tafels onder handen te nemen! 


Ik ging op deze manier te werk:

* Licht opschuren

* Stofvrij maken

* Loogbeits met kwast aanbrengen
(Geloogde eik       Esatto)

* Laten drogen

* Wasvernis met doek aanbrengen
(Walnoot      Esatto)

* Extra laagje bescherming aanbrengen.
(Mat & Sterk      Esatto)


En dan zijn dit de resultaten.......!





Het is lastig om de kleur goed op de foto te krijgen.
De Loogbeits heeft het hout vergrijst en verouderd.
De Wasvernis geeft het hout een warme bruine gloed.
De kleur op deze foto komt het dichtst bij hoe het echt is:


En zo was het:


Ik ben er heel blij mee en zal zeker nog meer gaan doen met de Loogbeits!

-----------------------------------------------------

Welkom aan mijn nieuwe volgers! Leuk dat jullie me gaan volgen!

-----------------------------------------

Iedereen fijn zonnig weekend gewenst!
Liefs Danielle







27 opmerkingen:

  1. Wat is het mooi geworden!
    Ik ben nog steeds iets aan het zoeken om te behandelen
    met de loogbeits en heb eindelijk een project gevonden, nu
    nog kaal maken en een kleur kiezen.
    Veel plezier met je mooie tafels en nog een fijne dag!

    Liefs,
    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En natuurlijk gefeliciteerd met de geboorte van je Neefje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allereerst gefeliciteerd dat je tante bent geworden!
    De tafels zijn echt mooi geworden met de loogbeits!
    Ik moet onze eettafel nog doen, maar even wachten op warmer weer. Ik wil het toch buiten gaan doen. Het is nogal een mega grote tafel.....
    Ik kan eigenlijk niet wachten als ik de tafels bij jouw zie :((

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte met het kleine wonder. Prachtig wat een likje verf al niet kan doen...vind het resultaat echt groots.....zo veel mooier.

    Fijne zonnige dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tante zijn is echt leuk: gefeliciteerd! Mooi zoals je die tafel behandeld hebt. En je pakketje is goed aangekomen, geweldig bedankt.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je neefje, fijn dat alles goed is gegaan!
    Je tafels zijn super mooi geworden, ze zien er prachtig doorleefd uit!
    Lieve groeten, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je neefje. Mooie resultaten met de loogbeits en wasvernis! Fijne zondag nog!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je neefje Danielle!
    Het is goed gelukt zo te zien, leuk!
    Ga komende week ook naar Essatto voor het uitzoeken van loogbeits voor de eettafel van mijn moeder.. gelukkig is hij al kaal wat een klus is dat zeg!
    Geniet van je neefje & het zonnetje vandaag!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eerst en vooral gefeliciteerd met de geboorte van je neefje.
    Natuurlijk gaat dit voor.
    Zo ziet de geloogde eik er dus uit , ik ben nog altijd op zoek welke kleur ik ga nemen voor de sidetable , het moet licht blijven .
    Jouw tafels zijn alvast mooi geslaagd .
    Fijne zondag nog
    Groetjes
    Christel ,Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje.
    De tafels zijn mooi geworden!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je tante bent geworden van een heel lief neefje...van harte gefeliciteerd! Het blijft een wonder hè, elke keer weer!

    De tafels zijn mooi geworden Daniëlle! Het lijkt mij spannend om zoiets uit te proberen, maar bij jou is het heel geslaagd.

    Ik wens je een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met je kleine neefje! Fijn dat alles goed is.
    En de tafels zijn mooi geworden.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Allereerst gefeliciteerd met je neefje. Het is altijd heel bijzonder zo'n klein mensje. En dan je tafels wat zijn ze mooi geworden. Heel warm van kleur.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met je neefje, leuk om weer een baby in de familie te verwelkomen, heel bijzonder altijd.
    Het werkt bij jou heel goed, die loogbeits, leuk om te zien wat er veranderd.

    Fijne week en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk hoor tante geworden! Proficiat!!
    Tijd voor tafels had je ook nog...;-)......ze zijn erg mooi geworden. Super gedaan.

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Proficiat tante! Altijd leuk zo'n nieuw wondertje.
    De tafel is mooi geworden. De 'rode' gloed is weg. Veel mooier zo!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd met je neefje!
    Je tafels zijn mooi geworden. Fijn spul om mee te werken he? Behalve dat het zo dun is...ik had het al aan de muur zitten hahaha.

    Liefs,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is de tafel mooi geworden super!
    Gefeliciteerd met je neefje veel knuffelplezier!
    Fijne dag,
    lieve groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd met je neefje! Wat is dat genieten hè.
    En je tafel is supermooi geworden!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is geweldig nieuws, gefeliciteerd met de geboorte van je neefje!
    De tafel ziet er prachtig uit, heel knap werk!
    Nog een fijne dag,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Van harte gefeliciteerd. Nu lekker kroelen en verwennen zeker? ;-)
    Je tafels zijn prachtig geworden!

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gefeliciteerd, altijd leuk om weer tante te worden!

    Als je die vernis niet doet blijft hij dan wat grijziger?

    Liefs Marieke
    WONEN a la Mar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heeee marieke ja dan is ie alleen vergrijst maar wel 'dof' zeg maar..
      Liefs

      Verwijderen
  23. Heel begrijpelijk dat je tijd door andere dingen werden opgeëist!
    Hartelijk gefeliciteerd erg leuk om tante te zijn! (uit ervaring :-)

    De tafeltjes zijn mooi geworden!
    Hartelijke groet Priscilla

    diybypepris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Daniëlle ja ik bedoelde jouw. Maar eindelijk dank zij mijn dochter heb ik je in mijn leeslijst. Ik zou het vervelend vinden als ik niet kon reageren.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Bedankt voor je reactie op mijn blog !
    Gefeliciteerd met je neefje :-)
    En je hebt mooi resultaat bereikt met je tafels hoor !
    Liefs Johanna Elfies Home
    Ps : Ik heb me als volger ook bij je aangemeld :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Van harte gefeliciteerd met je neefje! Ik heb er 5 en wat een lol heb je daar van voor nu en in de toekomst! De oudste is inmiddels 15 en hangt hier nog regelmatig op de bank, zo gezellig!! Wat zijn je tafels mooi geworden zeg, ik ga het binnenkort ook doen, ik heb hier ook allemaal teak en nu ik zie hoe mooi het bij jou is geworden...moet ik toch echt gauw aan de slag!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezoekt!
Altijd leuk als je een reactie achterlaat over wat jij ervan vind!:)